Profetisk «Kick Off»-helg

25-27. aug 23
Flesseberg Gård, Øvre Eiker

Herren kaller på sine lokale apostler, profeter og profetiske bønnevektere i Norge til å stå side om side.

Vi setter stor pris på alle internasjonale tjenester som kommer innom Norge og har gjort det de siste 50 årene. De har vært til stor inspirasjon og gitt oss åpenbaring om mange prinsipper i Guds Ord, samt at flere har lagt ned en mantel ut ifra deres tjenestegave.

Etablering av PAN - Profetisk Apostlisk Nettverk

Vårt mål er å bygge en apostolisk og profetisk plattform, med troverdighet, relabilitet og tyngde, i Norge. Apostler og profeter må også bli hørt i vår nasjon. Det har vel aldri vært en tid som denne, hvor den apostoliske og profetiske røst virkelig må å stå fram for å bli hørt i våre menigheter, på markedsplassen og i den lovgivende og utøvende forsamling. Vi bestreber oss i at vi i denne tiden skal stå sammen om de nytestamentlige profetiske gaver og at den apostoliske og profetiske tjenestene og gavene skal vokse fram i vårt land.

Vi tror at vi først må bygge mennesker som har karakter og troverdighet, før man kan stå fram i en tjeneste som apostel eller profet. Vi mener at dette også bør gjelde for de troende, som tjener med de nytestamentlige profetiske gaver. Gjennom PAN (Profetisk apostolisk nettverk) og PAR (Profetisk apostolisk råd) er vi overbevist over at du knytter deg til et nettverk som løfter fram disse verdiene.

«Profetisk konferanse» med Scott Webster

21-23 okt 2016
Utrustningssenteret 24/7, Flesseberg gård

Vi har også fått bekreftet at Scott Webster kommer tilbake til oss i oktober. Vi har profetisk konferanse, den 21-23 oktober, antageligvis på First Ambassadeur hotell i Drammen, samt søndagsgudstjeneste kl16:00 på Flesseberg gård. Scott Webster kommer til å fokusere på hvordan vi fører det profetiske fra «velsigne meg mentaliteten» til å ha en holdning og nåde for «den byggende struktur for profetisk tjeneste»

Som flere av dere kanskje har fått med dere har vi det siste året knyttet oss til det apostoliske nettverket Congress WBN, med Dr. Noel Woodroffe, hvor Steve Schultz og Scott Webster er med i lederteamet som de ledende profetiske røstene. Vi har hatt gleden av å høre Scott Webster i Oslo, under en av vårens moduler i det apostoliske nettverket og vi har også hatt ham som gjest i et av våre programmer på Profetisk TV. For flere av oss har den forkynnelsen som vi får gjennom Congress WBN vært avgjørende for den veksten vi opplever i liv og i tjeneste.

Vi anbefaler følgende videoer fra to av lederene i Congress-WBN:

Profeter i dagens menighet

Den profetiske tjenesten i Menigheten er ikke en gave fra Den Hellige Ånd, men er innsatt av Kristus selv. Profetens tjeneste er formet og utrustet for et høyere nivå i tjenesten enn Den Hellige Ånds profetiske gave. Den profetiske gave opererer blant de hellige og er en tjeneste til vanlig oppbyggelse, oppmuntring, trøst og formaning (1.Kor.12:10,14;3-4). Men profetens tjeneste er autorisert og salvet til å gjøre mye mer.

Hva er profetisk salvelse?

Profetisk tjeneste er en tjeneste med innsikt. Når salvelsen er til stede, vil denne bringe alt inn i sitt rette lys fordi den er i samsvar med Guds prinsipper.

Hva er salvelse, og i hvilken grad respekterer vi den, erkjenner vi den, verdsetter den og er ivrig etter å få den? Forstår at vår virksomhet er forgjeves hvis vi ikke taler og handler i salvelsens kraft?

Magasinet «Den Profetiske Røst»

Den profetiske røst kommer ut 2 ganger i året.Oppdatering: Vi har nå lagt ut alle utgaver av magasinet fra 2005 til i år på nett: www.utrustningssenteret247.no/dpr

Den Profetiske Røst er et magasin som kommer ut 2 ganger i året. I dette bladet fokuserer vi på undervisning om nådegavene og den profetiske tjenesten. Vi vil også skrive om vekkelse i vår tid, om det kreative og dekke de profetiske tider for Israel.

Vi håper du vil stå med oss i vårt arbeid med å bringe det profetiske ordet og profetisk undervisning gjennom å bli abonnent.

Les tidligere utgaver av «Den Profetiske Røst» på nett.

Å fostre det profetiske i menigheten

Vi jobber med å lage et seminar for pastorer, prester, menighetsledere, bønneledere og lovsangsledere, hvor fokuset er på hvordan man kan skape et miljø i sine egne menigheter for at det profetiske skal få vokse frem på en sunn måte.

En ting er at Gud gir nådegaver til den enkelte ettersom Han selv ønsker det, men hvordan skal menigheten som fellesskap kunne ta imot disse gavene og integrere dem inn i menighetens indre liv og dynamikk? Hvordan hjelper man de umodne profetiske gavnene til å bli sunne og sterke profetiske tjenester?