«Reaktivisering av de profetiske og kreative gaver» - Kristiansand

18-20. mars 2022
Marvikveien 122, Kristiansand

Et sterkt Guds nærvær har vært til stede  på disse samlingene og mennesker har kommet inn i gavene sine. Håper du har lyst til å bli utrustet til tjeneste i denne spennende tiden.

Vi tror at Gud holder på å forberede sin menighet til større gjerninger slik det står skrevet i  Joel:

Joel 2,21 Frykt ikke, du land! Fryd deg og gled deg, for det er Herren som har gjort store ting!

«Reaktivering av de profetiske gaver» - Bergen

18-20 februar 2022
Jesusfelleskapet, Evangeliekirken

Vi opplever at mange mennesker har profetiske gaver og kall, mens andre ikke er klar over at de har profetiske gaver. Dette fordi det har vært lite forkynnelse om dette, selv om at Bibelen oppmuntrer oss til å bruke og vokse inn i den nytestamentlige profetiske gaven.

Seminaret fokuserer på at vi alle kan tale profetisk og vi legger en grunn for hvordan vi profeterer, tyder og kan utvikle den nytestamentlige gaven, gjennom en undervisningsbolk og en aktiviseringsbolk. Her vil vi følge den enkelte opp, som føler at de ikke har en ordentlig flyt i Den Hellige Ånd, så de kan vokse i tro og får en mer struktur og flyt i hvordan de kan profetere.

«Profetisk konferanse» med Scott Webster

21-23 okt 2016
Utrustningssenteret 24/7, Flesseberg gård

Vi har også fått bekreftet at Scott Webster kommer tilbake til oss i oktober. Vi har profetisk konferanse, den 21-23 oktober, antageligvis på First Ambassadeur hotell i Drammen, samt søndagsgudstjeneste kl16:00 på Flesseberg gård. Scott Webster kommer til å fokusere på hvordan vi fører det profetiske fra «velsigne meg mentaliteten» til å ha en holdning og nåde for «den byggende struktur for profetisk tjeneste»

Som flere av dere kanskje har fått med dere har vi det siste året knyttet oss til det apostoliske nettverket Congress WBN, med Dr. Noel Woodroffe, hvor Steve Schultz og Scott Webster er med i lederteamet som de ledende profetiske røstene. Vi har hatt gleden av å høre Scott Webster i Oslo, under en av vårens moduler i det apostoliske nettverket og vi har også hatt ham som gjest i et av våre programmer på Profetisk TV. For flere av oss har den forkynnelsen som vi får gjennom Congress WBN vært avgjørende for den veksten vi opplever i liv og i tjeneste.

Vi anbefaler følgende videoer fra to av lederene i Congress-WBN:

Profeter i dagens menighet

Den profetiske tjenesten i Menigheten er ikke en gave fra Den Hellige Ånd, men er innsatt av Kristus selv. Profetens tjeneste er formet og utrustet for et høyere nivå i tjenesten enn Den Hellige Ånds profetiske gave. Den profetiske gave opererer blant de hellige og er en tjeneste til vanlig oppbyggelse, oppmuntring, trøst og formaning (1.Kor.12:10,14;3-4). Men profetens tjeneste er autorisert og salvet til å gjøre mye mer.